به دنبال یک خلاصه کامل و رایگان از تفکر جعبه سیاه هستید؟

شما در جای مناسب هستید!

در اینجا چیزی است که در این صفحه خواهید یافت …

خلاصه یک جمله

«تفکر جعبه سیاه» روایتی جذاب از نحوه سوگیری‌های شناختی و ذهنیت‌های ثابت است که باعث می‌شود افراد و مؤسسات نتوانند از اشتباهات خود درس بگیرند (و چه باید بکنند) – توسط ورزشکار و نویسنده، متیو سید. ( ۳۲۰ صفحه )

فهرست
۱. خلاصه یک جمله
۲. خلاصه تفکر جعبه سیاه

۳. ریشه های سیستم های حلقه بسته
۴. تولد سیستم های حلقه باز
۵. نتیجه گیری
۶. محتویات تفکر جعبه سیاه
۷. بهترین جملات تفکر جعبه سیاه
۸. خلاصه PDF تفکر جعبه سیاه
۹. بیشتر بخوانید: ۵ کتاب مانند تفکر جعبه سیاه
۱۰. ای کاش راه سریعتر/آسان تری وجود داشت؟

توجه: این خلاصه تفکر جعبه سیاه بخشی از یک پروژه در حال انجام برای خلاصه کردن بهترین کتاب های آموزشی تمام دوران است.

خلاصه تفکر جعبه سیاه

نگرش ما به شکست در قلب پیشرفت، خلاقیت و انعطاف پذیری است.

چرا؟ زیرا پیشرفت هایی که آنها را حفظ می کند، ریشه در آموخته های بسیاری از شکست های کوچک دارد. و همین دستاوردهای حاشیه ای ترکیبی است که منجر به عملکرد بالا در هر جنبه ای از زندگی می شود.

و با این حال بیشتر ما از عادت هایی رنج می بریم که توانایی یادگیری ما را زیر سوال می برند. دیگران را مقصر می دانیم. ما شواهد ناراحت کننده را نادیده می گیریم. ما توجیه می کنیم و توضیح می دهیم. ما تسلیم سوگیری‌هایی می‌شویم که در بهترین حالت اطلاعات را تحریف می‌کنند و در بدترین حالت عمداً آن‌ها را پنهان می‌کنند.

و این تعصبات مجزا نیستند، بلکه همه جا هستند. آنها در مدارس و مؤسسات خیریه ما هستند. آنها در خانه ها و دفاتر ما هستند. آنها در اتاق خبر، دادگاه و بیمارستان ما هستند.

و بی ضرر نیستند. آنها بر نتایج و آزادی ما و حتی امید به زندگی ما تأثیر می گذارند. آنها حیات گونه ما را مختل می کنند.

اما با وجود این همه خطر، چگونه نتوانستیم با این نقاط کور مقابله کنیم؟ چگونه می توانیم شکست را بازتعریف و انگ زدایی کنیم؟ یا عادات عینی تری برای تست زدن و تفکر و یادگیری بسازید؟ یا فرهنگ ترس و سرزنش را با نگرش های مترقی، باز و غیر قضاوتی جایگزین کنید؟

اینها سوالاتی است که متیو سید در کتاب تفکر جعبه سیاه به آن می پردازد. سوالاتی که با بینش هایی از مراقبت های بهداشتی، هوانوردی، ورزش، علم، آموزش، عدالت و کارآفرینی نشان داده شده است.

ریشه های سیستم های حلقه بسته

جواب سید؟ دو دلیل اصلی شکست در یادگیری وجود دارد:

  1. سوگیری های شناختی – میانبرهای ذهنی که باعث می شود تفکر سریع شود، اما توانایی ما را برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها مختل می کند. و
  2. ذهنیت های ثابت – درک توانایی ها به عنوان ثابت و از شکست ها به عنوان انتقاد از شایستگی و شخصیت.

شکست های شناختی ، در واقع، شکست های ادراک هستند. ما در یادگیری شکست می خوریم زیرا در جمع آوری یا تفسیر صحیح داده هایی که ممکن است به ما کمک کند شکست می خوریم. انواع مختلفی از سوگیری شناختی وجود دارد . برای جزئیات بیشتر ، این مقاله ویکی‌پدیا ، فکر کردن سریع و آهسته Kahneman یا این مقاله عالی از وبلاگ خیابان فرنام  را بررسی کنید.

شکست های ذهنی ، شکست در پذیرش است. ما در یادگیری شکست می خوریم زیرا اطلاعات را رد می کنیم، حتی زمانی که آنچه می دانیم درست است. عزت نفس ما نمی تواند عواقب شکست را تحمل کند. این نیاز به حفظ نفس به قدری قوی است که ما حتی خودمان را خرابکاری می کنیم تا برای شکست، حقایق آماده ایجاد کنیم.

هر دوی این دلایل “سیستم های حلقه بسته” را ایجاد می کنند. گشودگی را از بین می برند. آنها اطلاعات مورد نیاز برای یادگیری را از دست می دهند، به اشتباه تفسیر می کنند یا مبهم می کنند.

تولد سیستم های حلقه باز

راه حل سید؟ فقط  آموزش مجدد و چارچوب بندی مجدد مجدد می‌تواند نوع یادگیری مؤثر و منسجمی را که منجر به عملکرد بالا می‌شود، باز کند.

غلبه بر سوگیری های شناختی با آموزش مجدد آغاز می شود . هنگامی که نقاط ضعف ذهن را درک و تصدیق کردیم، می توانیم آنها را برطرف کنیم. ما باید یاد بگیریم که چه زمانی به شهود خود اعتماد کنیم و چه زمانی به آن شک کنیم. ما باید روش علمی را در هر بخش از زندگی خود بپذیریم. ما باید از ابزارهایی مانند آزمایشات کنترل تصادفی استفاده کنیم و تجزیه و تحلیل آماری استفاده کنیم تا فراتر از برداشت‌های اولیه برویم. ما باید به ایجاد نهادها و فرآیندهای مستقل برای تجزیه و تحلیل اشتباهات و نتایج خود تشویق کنیم.

غلبه بر ذهنیت های ثابت با چارچوب بندی مجدد آغاز می شود . توانایی ها و عملکرد باید (از سنین جوانی) به عنوان ساختارهای ارگانیک و همیشه متغیری که هستند شناخته شوند. اشتباهات در هر بخش از زندگی باید دوباره به عنوان اشتباهات – به عنوان پله های اساسی برای پیشرفت – در نظر گرفته شود.

اتخاذ این نوع طرز فکر رشد برای افراد به همان اندازه برای سازمان ها قدرتمند است. و برای فعال کردن ریسک‌پذیری و یادگیری تدریجی ضروری است. برای تشویق شفافیت، ما باید باز بودن را با حمایت قانونی و اجتماعی پاداش دهیم. برای فعال کردن پیشرفت، ما باید اطلاعات را به اشتراک بگذاریم تا همه بتوانند به طور نایب بهره مند شوند.

آموزش مجدد و چارچوب‌بندی مجدد «سیستم‌های حلقه باز» را ایجاد می‌کند – که در آن بازخورد به طور منطقی عمل می‌شود و آشکارا به اشتراک گذاشته می‌شود. پذیرش شکست به ما امکان می دهد فرآیندهای بزرگ را شکسته و هر جزء را آزمایش و بهبود دهیم. این به ما امکان می دهد سریع شکست بخوریم و از ظرافت و انضباط برای ادامه تکرار و مشاهده تغییرات از طریق آن پشتیبانی می کند. فرهنگ صداقت فکری را ایجاد می کند که هم دستاوردهای حاشیه ای و هم مزایای آنها را باز می کند.

نتیجه

نگرش ما به شکست در قلب پیشرفت، خلاقیت و انعطاف پذیری است. زمانی که خطاها را شناسایی می کنیم، زمانی که آنها را تصدیق می کنیم و برای جلوگیری از آنها در آینده اقدام می کنیم – این زمانی است که از اشتباهات خود درس می گیریم.

و یادگیری مؤثر – چه در خانه‌ها، ادارات و مدارس ما، چه در دولت‌ها، دادگاه‌ها، بیمارستان‌ها – فقط برای شما و من پیامدهای بزرگی ندارد. مهم نیست که چه کسی هستید، کجا هستید یا چه چیزی شما را مشغول می کند – یادگیری موثر پیامدهای بزرگی برای همه ما دارد.

پس امروز لحظه ای را در نظر بگیرید تا در مورد جایی که در زندگی یاد نمی گیرید فکر کنید. نصف داستان را از کجا آوردی؟ فکر شما کجا می تواند مغرضانه باشد؟ از چه حقایق ناراحت کننده ای پنهان شده اید؟ سپس اقدام کنید. و به یاد داشته باشید که  “جهل واقعی فقدان دانش نیست، [بلکه] امتناع از کسب آن است.”

محتویات تفکر جعبه سیاه

تفکر جعبه سیاه دارای ۱۴ فصل اصلی در ۶ قسمت…

بخش اول: منطق شکست

  1. یک عملیات روتین
  2. یونایتد ایرلاینز ۱۷۳
  3. پارادوکس موفقیت

قسمت ۲: ناهماهنگی شناختی

  1. محکومیت های نادرست
  2. انحرافات فکری
  3. اصلاح عدالت کیفری

بخش ۳: مقابله با پیچیدگی

  1. پارادوکس نازل
  2. راست می ترسید؟

قسمت ۴: گام های کوچک و جهش های غول پیکر

  1. سود حاشیه ای
  2. چگونه شکست باعث نوآوری می شود

قسمت ۵: بازی سرزنش

  1. پرواز ۱۱۴ خطوط هوایی عربی لیبی
  2. قربانی دوم

بخش ۶: ایجاد فرهنگ رشد

  1. اثر بکهام
  2. تعریف مجدد شکست

کدا: تصویر بزرگ

بهترین جملات تفکر جعبه سیاه

این نقل‌قول‌های تفکر جعبه سیاه از کتابخانه مرکزی همیشه در حال رشد افکار، حکایات، یادداشت‌ها و نقل قول‌های الهام‌بخش The Art of Living آمده است.

“از اشتباهات دیگران درس بگیرید. شما نمی توانید آنقدر زندگی کنید که همه آنها را خودتان بسازید.”

– متیو سید ، تفکر جعبه سیاه

“ما اغلب آنقدر نگران شکست هستیم که اهداف مبهمی ایجاد می کنیم، به طوری که هیچ کس نمی تواند انگشت خود را در صورت عدم دستیابی به آنها نشان دهد. ما حتی قبل از اینکه دست به هر کاری زده باشیم، بهانه هایی برای حفظ چهره می آوریم.”

– متیو سید ، تفکر جعبه سیاه

“تنها راه برای اطمینان این است که بیرون بروید و ایده ها و برنامه های خود را آزمایش کنید، و متوجه شوید که اغلب اشتباه خواهید کرد. اما این چیز بدی نیست. باعث پیشرفت می شود.”

– متیو سید ، تفکر جعبه سیاه

“تا حدی به این دلیل است که ما آنقدر مایلیم که دیگران را به خاطر اشتباهاتشان سرزنش کنیم که مشتاقیم اشتباهات خود را پنهان کنیم.”

– متیو سید ، تفکر جعبه سیاه

“اگر ما در هنگام مواجهه با مشکلات از تحصیل خارج شویم، پیشرفت از بین می رود، مهم نیست که چقدر با استعداد هستیم. اگر مشکلات را به جای اینکه به عنوان مسیری برای پیشرفت به عنوان مسیری برای پیشرفت تفسیر کنیم، به عنوان اتهاماتی برای خودمان تفسیر کنیم، یک مایل با شکست فاصله خواهیم داشت.”

– متیو سید ، تفکر جعبه سیاه

“دستاوردهای حاشیه ای ایجاد تغییرات کوچک و امیدواری به پرواز آنها نیست. بلکه در مورد تجزیه یک مشکل بزرگ به بخش های کوچک است تا به طور دقیق مشخص شود که چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. در نهایت این رویکرد از یک ویژگی اساسی تجربی ناشی می شود. شواهد: برای اینکه بفهمید چیزی کار می‌کند، باید اثر آن را جدا کنید. آزمایش کنترل‌شده ذاتاً «حاشیه‌ای» است.

– متیو سید ، تفکر جعبه سیاه

“جهل واقعی فقدان دانش نیست، بلکه امتناع از کسب آن است.”

– متیو سید ، تفکر جعبه سیاه