به دنبال یک خلاصه کامل و رایگان The Brain That Changes Itself خود هستید؟

شما در جای مناسب هستید!

در اینجا چیزی است که در این صفحه خواهید یافت …

خلاصه یک جمله

مغزی که خود تغییر می کند سفری آموزنده و خواندنی به تاریخ، علم و پیامدهای تحقیقات اخیر در مورد نوروپلاستیسیته – توانایی باورنکردنی مغز برای تغییر و سازماندهی مجدد خود – توسط روانپزشک، روانکاو و محقق، نورمن دویج است. ( ۴۲۷ صفحه )

فهرست
۱. خلاصه یک جمله
۲. مغزی که خود را تغییر می دهد خلاصه
۳. مغزی که خود را تغییر می دهد
۴. بهترین مغزی که خودش را تغییر می دهد نقل قول ها
۵. بیشتر بخوانید: ۵ کتاب مانند مغز که خودش را تغییر می دهد
۶. ای کاش راه سریعتر/آسان تری وجود داشت؟

توجه: این خلاصه مغزی که خودش را تغییر می‌دهد بخشی از یک پروژه در حال انجام برای جمع‌بندی بهترین کتاب‌های آموزشی تمام دوران است.

توجه: این خلاصه مغزی که خودش را تغییر می‌دهد یک خرد است. خلاصه کاملش رو بعدا مینویسم در حال حاضر، شما به اندازه کافی متا داده در اینجا پیدا خواهید کرد تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید آیا ارزش خواندن کتاب را دارد یا خیر.

خلاصه مغزی که خودش را تغییر می دهد

در گذشته، مغز را عمدتاً دارای سیم سخت و بدون تغییر تصور می کردند. اما شواهد به‌طور فزاینده‌ای تأیید می‌کنند که شکل‌پذیری آن بیش از هر زمان دیگری قابل تصور است.

در واقع مغز کمتر شبیه یک ماشین است و بیشتر شبیه یک ارگانیسم پیچیده است. پیوسته با ترکیب منحصر به فرد محرک‌ها، افکار و فعالیت‌هایی که در زندگی با آن‌ها مواجه می‌شویم، سازگار می‌شود.

این نورپلاستی ساختاری و عملکردی در هر قسمت از مغز و در هر سطحی از سازمان آن رخ می‌دهد – از فعالیت سلول‌ها و شبکه‌های عصبی گرفته تا تخصصی شدن مناطق و نیمکره‌های آن .

و اگرچه در دوره‌های بحرانی (مانند جوانی، عاشق شدن، شروع فرزندپروری) و در سایرین کاهش می‌یابد (مثلاً بعد از نوجوانی، در سنین پیری)، انعطاف‌پذیری عصبی هرگز متوقف نمی‌شود – مغز در طول زندگی ما دائماً تغییر می‌کند.

ما در حال حاضر در حال درک ساختارها (مانند نوروگلیا ، هیپوکامپ ، پیش‌مغز قاعده‌ای )، مسیرها (مانند LTP ، LTD ، میلین‌سازی ) و مواد شیمیایی (مانند BDNF ، اکسی‌توسین ، دوپامین ) هستیم که نوروپلاستیسیته را فعال و تنظیم می‌کنند  .

و با این حال، این درک قبلاً پیامدهای مهمی برای بازنگری در بسیاری از جنبه‌های زندگی ما داشته و خواهد داشت – از توانایی‌های ذاتی یا اکتسابی گرفته تا شخصیت‌ها و حتی ترجیحات جنسی ما.

علاوه بر این، از نابینایی و ناشنوایی گرفته تا ناتوانی‌های یادگیری، اوتیسم، سکته‌های مغزی، دردهای مزمن و آلزایمر، گوشه‌های تاریکی از سلامت روان وجود دارد که علم نوروپلاستیسیتی نوید نور و امید را به آنها نمی‌دهد.

این داستان و نگاهی اجمالی به این عواقب است که دوج در ۱۱ فصل، دو ضمیمه و یادداشت های گسترده در کتاب عالی خود، مغزی که خودش را تغییر می دهد، به ما ارائه می دهد .

یک غذای کلیدی برای روز شما؟ مغز شما یک عضله است – ورزش و فعالیت ذهنی هم آن و هم توانایی مداومش برای یادگیری را تقویت و حفظ می کند.

اگر به یادگیری ادامه دهید – مهم نیست که چه کسی یا چند ساله هستید – توانایی یادگیری را حفظ خواهید کرد. اگر یادگیری را متوقف کنید، این توانایی را به همراه هر چیز دیگری که آن را قادر می سازد از دست خواهید داد.

مغزی که خود را تغییر می دهد محتویات

فیزیولوژی و فارماکولوژی نوروپلاستیسیتی موضوع مطلق مورد علاقه من در دانشگاه بود. با این وجود، سه ساعت زمان بسیار کمی برای ورود کامل به این کتاب فوق‌العاده خوب تحقیق و نوشته شده بود. مطمئناً بعداً برای یک خلاصه کامل کتاب باز خواهم گشت.

در حال حاضر، در اینجا نگاهی به محتویات داریم تا به شما (و من) آنچه در داخل است یادآوری کنیم:

  • مقدمه –  مقدمه ای بر نوروپلاستیسیته
  • چ. ۱ – زنی که دائماً در حال سقوط
    بود که توسط مردی که انعطاف حواس ما را کشف کرد نجات یافت.
  • چ. ۲ – برای خود مغز بهتری بسازد زنی
    با برچسب عقب ماندگی کشف می کند که چگونه خود را درمان کند
  • چ. ۳- طراحی مجدد مغز
    یک دانشمند مغزها را تغییر می دهد تا ادراک و حافظه را تقویت کند، سرعت فکر را افزایش دهد و مشکلات یادگیری را برطرف کند.
  • چ. ۴ – کسب ذائقه و عشق
    آنچه که نوروپلاستیسیته در مورد جذابیت و عشق جنسی به ما می آموزد
  • چ.
    ۵ – قربانیان سکته مغزی قیامت نیمه شب یاد بگیرند که حرکت کنند و دوباره صحبت کنند
  • چ. ۶ – قفل مغز
    با استفاده از انعطاف پذیری برای متوقف کردن نگرانی ها، وسواس ها، اجبارها و عادت های بد باز می شود.
  • چ. ۷ – درد
    سمت تاریک پلاستیک
  • چ. ۸ – تخیل
    چگونه فکر کردن آن را چنین می کند
  • چ. ۹ – تبدیل ارواح ما به اجداد
    روانکاوی به عنوان درمان عصبی
  • چ. ۱۰ – جوان سازی
    کشف سلول های بنیادی عصبی و درس هایی برای حفظ مغز ما
  • چ. ۱۱ – بیش از مجموع اجزای خود
    یک زن به ما نشان می دهد که مغز چقدر می تواند کاملا پلاستیکی باشد.
  • ضمیمه ۱ –  مغز اصلاح شده فرهنگی
  • پیوست ۲ –  انعطاف پذیری و ایده پیشرفت
  • یادداشت ها و مراجع – یادداشت های مفصل و جالب، بر اساس صفحه و نقطه.

بهترین مغزی که خودش را تغییر می دهد نقل قول ها

این نقل‌قول‌های مغزی که خودش را تغییر می‌دهد از کتابخانه مرکزی همیشه در حال رشد افکار، حکایات، یادداشت‌ها و نقل‌قول‌های الهام‌بخش The Art of Living آمده است.

“روانکاوی اغلب در مورد تبدیل ارواح ما به اجداد است، حتی برای بیمارانی که عزیزان خود را از دست نداده اند. ما اغلب تحت تأثیر روابط مهم گذشته هستیم که به طور ناخودآگاه در زمان حال ما را تحت تأثیر قرار می دهد. همانطور که آنها را بررسی می کنیم، آنها از ما را آزار می دهد تا به سادگی بخشی از تاریخ خود شویم.”

– نورمن دویج ، مغزی که خودش را تغییر می دهد

“همه ما نگرانی هایی داریم. ما نگران هستیم زیرا موجودات باهوشی هستیم. هوش پیش بینی می کند، این جوهر است؛ همان هوشی که به ما امکان می دهد برنامه ریزی کنیم، امیدوار باشیم، تصور کنیم و فرضیه سازی کنیم همچنین به ما اجازه می دهد نگران باشیم و نتایج منفی را پیش بینی کنیم.”

– نورمن دویج ، مغزی که خودش را تغییر می دهد

“مغز سیستمی بسیار بازتر از آن چیزی است که ما تا به حال تصور می کردیم، و طبیعت برای کمک به درک و درک جهان اطرافمان بسیار فراتر رفته است. مغزی به ما داده است که با تغییر خود در دنیایی در حال تغییر زنده می ماند.”

– نورمن دویج ، مغزی که خودش را تغییر می دهد

«اگر می‌خواهیم احساس کنیم کاملاً زنده هستیم، باید در حال یادگیری باشیم، و وقتی زندگی، یا عشق، بیش از حد قابل پیش‌بینی می‌شود و به نظر می‌رسد چیزی برای یادگیری باقی نمانده است، بی‌قرار می‌شویم – شاید اعتراضی به مغز پلاستیکی وقتی که می‌تواند دیگر وظیفه اصلی خود را انجام نمی دهد.”

– نورمن دویج ، مغزی که خودش را تغییر می دهد

“تجزیه و تحلیل به بیماران کمک می کند تا خاطرات و اقدامات ناخودآگاه رویه ای خود را در قالب کلمات و متن قرار دهند، بنابراین آنها می توانند آنها را بهتر درک کنند. در این فرآیند آنها این خاطرات رویه ای را به صورت پلاستیکی بازنویسی می کنند، به طوری که گاهی اوقات برای اولین بار به خاطرات صریح آگاهانه تبدیل می شوند، و بیماران. دیگر نیازی به “احیای” یا “بازسازی” آنها نیست، به خصوص اگر آنها آسیب زا باشند.”

– نورمن دویج ، مغزی که خودش را تغییر می دهد

ما با مغزمان می بینیم نه با چشمانمان.

– نورمن دویج ، مغزی که خودش را تغییر می دهد

“اگر می خواهید صد پوند بلند کنید، انتظار ندارید بار اول موفق شوید. شما با وزنه سبک تر شروع می کنید و کم کم کار را بالا می برید. در واقع نمی توانید هر روز صد پوند بلند کنید تا روزی که اما در روزهایی که برای خود تلاش می‌کنید، رشد در حال رخ دادن است.»

– نورمن دویج ، مغزی که خودش را تغییر می دهد